Facebook Messages i el futur dels e-mails

El món dels correus electrònics i la missatgeria digital tindrà un nou jugador a partir d’ara. Facebook entrarà al món de la missatgeria amb un nou sistema que, de moment, només serà accessible per invitació, i que la companyia s’esforça en deixar clar que no és un sistema de correu electrònic. De fet, aquesta nova utilitat s’anomenarà “Messages” i les primeres impressions demostren que es tractarà d’una nova forma de comunicació. Un sistema híbrid que permet unir els correus electrònics, els SMS i les converses en format de xat.

El nou servei de Facebook serà gratuït i permetrà a tots els seus usuaris tenir una adreça personal amb el nom propi seguit d’@facebook.com. Algunes de les novetats que s’han destacat és que els missatges no duràn els habituals camps d’assumpte, còpia o còpia oculta. Senzillament s’agruparàn els missatges com a converses unides a través dels diversos interlocutors.
El líder mundial en el sector dels correus electrònics és Hotmail de Microsoft amb més de 350 milions de comptes. El segueixen el Yahoo Mail amb 220 milions de comptes i el GMail de Google amb 145 milions. Els correus electrònics gratuits són una autèntica font de tràfic d’usuaris i, al mateix temps una importantíssima font d’informació per a la publicitat contextual.

L’arribada de Facebook al món de la missatgeria electrònica, de totes maneres, es planteja en una òrbita diferent. Des de Facebook han deixat clar que no pretenen que ningú esborri les seves comptes de correu actuals, ja que el nou “Messages” vindrà a ser una mena de complement o d’unió de tot el que ja existeix.

De fet, el més interessant és veure com els nous gegants de la xarxa s’estan posicionant en una lluita que promet marcar els pròxims anys.
Fa tres anys Microsoft va invertir 250 milions de dolars per entrar en una petita part de l’accionariat de Facebook. En aquell moment la majoria dels experts del sector de les noves tecnologies van estar d’acord en què a l’empresa de Bill Gates i Steve Ballmer els havien pres el pèl i els diners.

Vist des de la perspectiva actual, la inverstió de Microsoft s’ha demostrat molt rendible econòmicament, ja que les accions han duplicat el seu valor. I no només això. La posició estratègica de ser accionista de Facebook ha donat a Microsoft un aliat excel.lent contra el seu gran enemic. Que no és altre que Google.

D’aquesta manera, Bing, el buscador que Microsoft vol impulsar com a alternativa a Google, és l’únic que té plenament integrades les seves recerques en totes les dades de Facebook. I, a més, Microsoft ha anunciat una versió del paquet Office que es dirà Facebook Docs i que estarà completament integrada amb el nou sistema de missatgeria de Facebook. Un duel directe contra el sistema Google Docs.

En poques paraules, Microsoft i Facebook estan treballant cada vegada més juntes contra Google. I mentre Facebook continui convertint-se en un element central en la vida de les persones, les perspectives d’enfrontament directe no paren de creixer.

La nova hegemonia digital està en joc.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s