Blizzard torna a trencar les normes

Aquesta setmana s’ha celebrat a Califòrnia la BlizzCon, un esdeveniment anual dedicat a la comunicació i les relacions públiques de Blizzard. En aquest moments, aquesta és una de les empreses més importants del món de l’entreteniment digital. Ho és per una llarga trajectòria empresarial des del principis dels 90 amb el The Lost Wikings i sobretot amb les seves sagues Warcraft, Starcraft i Diablo.

Blizzard és un referent, sobretot, per haver estat la primera en aconseguir un èxit mundial en la creació de móns virtuals i de comunitats globals de jugadors de pagament. World of Warcraft ha estat durant els darrers anys una font de negoci immensa per aquesta empresa nordamericana, amb fins a 14 milions de jugadors pagant al voltant de 15 dòlars al mes per poder jugar en xarxa.


De totes maneres, el gran èxit dels jocs a través de les xarxes socials assolit per empreses com Zynga i el natural cansament dels usuaris, han fet que el 2011 hagi estat un any de pèrdua constant d’usuaris de pagament per part de World of Warcraft. Per posar fre a aquesta devallada, Blizzard ha fet un anunci que promet tornar a trencara les regles del joc, tal com ho van fer amb el món virtual de pagament.

Un dels jocs més esperats de l’any vinent és, sense cap mena de dubte, la tercera entrega de la saga Diablo. Sabent les espectatives que s’han generat al voltant d’aquest joc des del seu anunci el passat 2008, des de Blizzard han anunciat que tots els usuaris que hagin pagat el passi anual al World of Warcraft rebran gratuitament una còpia digital del Diablo III. Mai en la història dels videojocs s’havia produit una situació similar en un producte de nou llançament i menys, d’aquesta magnitud. L’oferta només serà vàlida per tots aquells que tinguessin un còpia registrada del World of Warcraft complet abans del 18 d’octubre i es subscriguin durant un curt període de temps al passi anual. A més, pels autèntics fans de la casa aquesta és l’acció de relacions públiques més potent que es podien haver imaginat.

Això demostra clarament que Blizzard sap que el negoci, en realitat, està en tenir milions d’usuaris pagant petites quantitats fixes cada mes i un munt de quantitats variables. Molt més que no fer una venda global massiva en el llançament d’un joc i tornar a esperar 3 anys a llançar-ne el següent.

One thought on “Blizzard torna a trencar les normes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s