Jocs de guerra

L’entreteniment digital és la indústria cultural que més volum de negoci genera a nivell mundial. Aquesta és una dada que es manté inalterable durant pràcticament tota la primera dècada del segle XXI i que es ratifica cada vegada que algun llançament genera un cop d’efecte important. Tot i això, les xifres que acaba d’assolir el videojoc “Call of Duty – Modern Warfare 3” deixen amb la boca oberta fins i tot als analistes més acostumats a tractar les dades d’aquest sector.

El dia del seu llançament, gràcies a les còpies pre-rerservades i a les cues generades als punts de venda d’arreu del món va vendre 6 milions i mig de còpies i va ingressar més de 400 milions de dòlars. Després de la primera setmana, “Modern Warfare 3” ha generat ingressos per valor de 775 milions de dòlars, la qual cosa el col.loca com el llançament més gran de la història dels videojocs en terme econòmics, superant també qualsevol llançament de cinema o literari.

La saga Call of Duty, propietat del gegant de l’entreteniment Activison – Blizzard, és una saga de videojocs d’acció en primera persona creada originalment per Ben Chichosky. Les seves primeres edicions estaven ambientades a la Segona Guerra Mundial. Més endavant la saga ha agafat dues noves línies d’acció. La coneguda com a “Call of Duty – Black Ops” ambientada a la guerra freda i la  “Call of Duty – Modern Warfare” ambientada en acció militar del segle XXI.

Les passades edicions de la saga, ja van marcar els seus respectius rècords de vendes i d’ingressos, en assolir 550 milions de dòlars el  “Modern Warfare 2” i 650 milions el “Black Ops”.

Un dels elements clau per a l’èxit de les actualitzacions de la saga és el gran potencial del joc en xarxa. Els jocs d’acció en primera persona són els preferits pels jugador en línia i ho demostra la xifra que ha fet pública Microsoft aquesta setmana: s’han assolit els 3,3 milions de jugadors únics en un sol dia al  “Modern Warfare 3” a través del sistema de joc en xarxa XBox Live.

El gran rival a nivell de mercat de  Call of Duty és la saga Battlefield editada per Electronic Arts. En una jugada estratègica, Electronic Arts va programar la sortida al mercat del “Battlefield 3” només uns dies abans del “Modern Warfare 3”. Si es comparen amb qualsevol altra indústria cultural, les xifres no els van anar gens malament. Durant la primera setmana es van vendre més de 5 milions de còpies a nivell global, generant uns ingressos de 300 milions de dòlars. Tot i això, queda a menys de la meitat de l’espectacular arrencada de  “Modern Warfare 3”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s