Amagueu les carteres

Va quedar clar al passat Mobile World Congress, que els diners, entesos com a element de transacció, seràn el gran objectiu de les companyies tecnològiques durant els pròxims anys. Segurament, la companyia més innovadora en l’àmbit de les transaccions és Paypal, propietat d’eBay, que porta més de 13 anys al mercat i cada vegada té més consolidada la seva posició.

Ha estat el vicepresident de PayPal, Sam Shrauger, el responsable de fer públic el que segurament és un dels projectes més ambiciosos de la companyia, la nova cartera virtual PayPal Wallet. La promesa és que la nova cartera faci el mateix que els mash-ups han fet per la informació a internet: fer-la més lliure, fàcil de connectar, filtrar, personalitzar i compartir.

Els elements clau de la nova cartera de PayPal són precisament els que la transformen en una nova manera d’entendre els diners i el com nosaltres els utiltzem per comprar. D’entrada, separarà la compra del pagament, permetent un període de 5 a 7 dies per si els compradors canvien d’opinió respecte la compra, si volen canviar l’origen del fons des del qual paguen o si volen pagar a plaços. La nova cartera virtual de PayPal permetrà tenir llistes personals per gestionar les nostres compres, fer comparatives i buscarà automàticament ofertes i cupons relatives al producte que volem comprar.

Segurament una de les avantatges més sorprenents és que el nou sistema de pagament permetrà integrar fons de valor d’origen diferent per pagar una mateixa compra. Això vol dir que a través de PayPal podrem pagar una compra amb diners reals, sumant-hi targetes de regal, punts de companyies aèries o punts de fidelització d’antres entitats. Tot plegat en una sola compra.

Aquesta nova visió dels diners i del pagament es posarà en marxa a partir del pròxim mes de maig als Estats Units i progressivament s’anirà expandint arreu del món. En un atac velat al projecte de cartera Google Wallet, el vicepresident de PayPal ha manifestat que la seva empresa no està interessada en substituir les targetes de crèdit de tota la vida per un telèfon mòbil; afirma que l’objectiu final és canviar la nostra manera d’entendre els diners i el pagament.

Segurament aquestes companyies nascudes de la nova economia digital pot ser la que tingui una visió més clara de les nostres necessitats pel que fa als pagaments i als diners. De totes maneres, la recomanació tradicional de tenir la cartera a mà i ben guardada, continuarà sent vàlida per molt de temps.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s