Els reptes de DeviCAT

Una de les notícies més rellevants que es van donar a conèixer durant la darrera edició de GameLab va ser la de la creació de l’Associació Catalana de Desenvolupadors i Editors de Videojocs. La nova associació es diu DeviCAT i comença amb la presidència d’un veterà del sector, si és que es pot considerar que aquest sector té veterans, com és en Gerard Fernández, de l’empresa Digital Chocolate.

Les dades oficials diuen que Catalunya compta amb més de 70 empreses, en la seva majoria, petites i mitjanes, dedicades als videojocs; donant feina a entre 500 i 600 persones, amb una facturació de 50 milions d’euros el passat 2011, que es preveu que superi els 80 aquest any.

No és un sector referent de la nostra economia, això és evident. Però també està clar que és un dels sectors que creix de forma més clara. L’entreteniment digital està consolidat des de fa temps com el principal sector de les indústries culturals a nivell mundial. A més, requereix de poques inversions en maquinari i estructura. Bàsicament, centra tot el seu valor en la capacitat creativa i de desenvolupament. Neurones i materia gris.

Països com Finlàndia s’han posicionat sòlidament dins d’aquest àmbit gràcies a empreses com Rovio i el seu èxit Angry Birds. Un producte on el que destaca clarament és el talent i la capacitat creativa, molt més enllà de les potents maquinàries que tradicionalment han dominat els sectors líders de les indústries culturals com el cinema i la música.

Evidentment que l’oci digital compta amb grans empreses referents al sector i que aquestes estan ubicades principalment als Estats Units i al Japó. Però, aquest domini cada vegada és més dèbil gràcies a les facilitats de distribució que obren els nous canals digitals. Avui, més que mai, les diverses botigues d’aplicacions per a telèfons intel·ligents i per a tauletes tàctils així com les botigues en línia per a les consoles Playstation3, XBox360 i Wii, fan que distribuir productes a nivell mundial sigui una tasca relativament senzilla.

Que els desenvolupadors i editors de videojocs catalans s’uneixin no només ha de servir per crear un lobby de cara a les administracions i poder millorar les relacions polítiques i les ajudes econòmiques. També hauria de servir com a interlocutor clau amb els centres de formació i recerca. Que els nens i nenes que avui somnien en treballar fent videojocs tinguin un camí clar, amb plans d’estudis adequats, una bona coordinació entre les universitats i els cicles formatius de grau superior per tal de nodrir de professionals preparats una de les indústries culturals que més alegria ens pot aportar els pròxims anys.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s