The Big Data Theory

Telefònica ha decidit entrar de ple al negoci de la gestió massiva de dades. El concepte conegut com a Big Data es basa en la gestió de tecnologies que permeten recollir quantitats massives d’informació intentant organitzar-les per tal de poder prendre millors decisions de negoci i fer previsions de futur. Google, és una de les empreses pioneres en la gestió de dades massives amb un èxit important en els àmbits comercial i de personalització d’experiències d’usuari.

El cas de les operadores de telecomunicacions és especialment clau en la captació de dades massives, ja que disposen de la informació de l’activitat mòbil dels usuaris, de les xarxes WiFi i de les comunicacions entre diverses màquines, només per posar tres exemples.

La nova empresa, Telefònica Dynamic Insights, respon a la necessitat de molts grans operadors de telecomunicacions de buscar noves línies de negoci a partir de continguts dels quals ja disposen. El cas de Telefònica és paradigmàtic perquè és una companyia que opera directament o a través de tercers a 25 països amb més de 300 milions de contractes als seus serveis de comunicació mòbil, fixa i de continguts.

El primer producte de la nova divisió de Telefònica es dirà “Smart Steps” amb el qual, segons la companyia, s’utilitzaran dades totalment anònimes d’empreses públiques i privades per tal de mesurar, comprar i entendre, els factors que influeixen a les persones a visitar un lloc en un moment concret. Aquestes dades poden resultar molt útils per les cadenes de tot tipus interessades en determinar els llocs més adequats per les seves noves botigues o restaurants, o poden ajudar als ajuntaments o serveis públics a preveure quin impacte tenen entre la població mesures com el pàrquing de pagament o la programació de festes i activitats puntuals.

En la darrera edició de l’Oracle OpenWorld, l’esdeveniment més important de la firma Oracle a nivell mundial, el concepte del Big Data en va ser l’estrella. I cada vegada serà més rellevant en l’àmbit de la nova economia digital. Yahoo, Google o Facebook porten una avantatge important davant la resta del mercat, però les empreses de telecomunicacions tenen avantatges clars per imposar-se en aquesta nova tendència de gestionar dades massives i intentar donar-los sentit.

Ara, segurament, és el millor  moment per a plantejar-se tots els interrogants que el Big Data deixa sobre la taula, especialment en l’àmbit de la privacitat de les dades personals i en l’efectivitat real dels resultats obtinguts.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s