Whatsapp Joyn Line?

Aquest mes s’ha posat en marxa per primera vegada a tot el món el servei Joyn. I ho ha fet a l’estat espanyol a través de l’acord entre les tres grans operadores mòvils del mercat: Movistar, Vodafone i Orange. Aquest servei, que es va presentar com una de les grans fites d’estandarització global del passat Mobile World Congress, permet que els usuaris puguin tenir un servei de missatgeria interoperadores, de tal manera que, sense importar quina sigui la teva companyia de mòbil, pots intercanviar missatges de text, vídeo, fotografies i altres continguts amb els usuaris. Bàsicament és el mateix que fa el servei Whatsapp des de fa molt de temps. En teoria l’avantatge de Joyn és la seguretat, la garantia de les companyies que el recolzen i el fet que vingui preinstalat en la majoria de nous dispositius mòbils.

Curiosament, la lluita fins ara infructuosa de la indústria de telecomunicacions per arribar a acords estàndard de comunicació de dades entre els usuaris, ha portat que el primer llançament mundial del que en teoria hauria de ser el nou estàndar, coincideixi amb les millors dades de la història del servei Whatsapp i els rumors de la seva compra per part de Facebook.

L’anunci de la posada en marxa de Joyn també coincideix, i no és un fet menor, amb l’expansió espectacular que està assolint el servei d’origen asiàtic Line. Aquesta aplicació, amb més de 85 milions d’usuaris en més d 231 països, suposa un pas més enllà del que fins ara havia proposar Whatsapp. La seva empresa creadora és Next Human Network, una spin-off del Naver, el portal de continguts amb més èxit a Corea. L’èxit assolit a Corea, i sobretot al Japó, han transformat Line, en una espècie d’aplicació de moda.

Un dels grans avantatges de Line és que la comunicació és encriptada, per tant, encara que s’intercepti l’arxiu, només es pot llegir en el telèfon del destinatari. A més, permet fer trucades de veu com si fos Skype, permet connectar ordinadors amb mòbils i aposta per una mescla sense precedents de servei de missatgeria, jocs online i xarxa social amb l’estètica radicalment oriental.

Line ha necessitat només 399 dies per assolir els primers 50 milions d’usuaris. A països com Tailàndia ja és l’aplicació de missatgeria més utilitzada i les previsions de la companyia asseguren que superaran els 100 milions d’usuaris abans d’acabar l’any.

Com quasi sempre, la creativitat, les bones idees i el fet de pensar en l’usuari per davant de qualsevol altre criteri empresarial, pot superar qualsevol estratègia pensada per l’immensament lenta estructura corporativa dels grans grups de telecomunicacions.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s