Pastilla blava o pastilla vermella?

 

La realitat virtual és una d’aquelles coses que sembla que hagi existit des que tenim memòria. Fa anys, dècades, que veiem a persones amb uns aparells grans enganxats davant dels ulls (alguns en diuen ulleres, d’altres en diuen cascos) que ens han de transportar a altres mons, altres universos. La veritat, però, és que fins avui la majoria d’experiències de realitat virtual eren un desastre; un frau, pràcticament.

Hi ha hagut moltes pel.lícules que han abordat la realitat virtual des del cinema. Segur que molts recordeu “The Lawnmover Man”, “Ell tallador de gespa”, de Brett Leonard estrenada el 1992, però també vam tenir “Virtuosity” del mateix director amb Denzel Washington del 1995 o “Johnny Mnemonic” també del 1995 amb Keanu Reeves. Després vam veure la magistral “Existenz” de David Cronenberg del 1999. De pel.lícules sobre una realitat digital paral·lela a la nostra n’hi ha moltes, però probablement, la que encapçalaria tots els rànquings és la primera part d’una trilogia que va suposar una autèntica revolució audiovisual: “The Matrix”.

Les coses però han canviat. Especialment des del Mobile World Congress del passat 2015 ens vam adonar que això de la realitat virtual anava seriosament i que la majoria de grans empreses tecnològiques havien fet una aposta seriosa per aquesta nova forma de comunicació. I avui es pot afirmar que en molt pocs anys no sabrem entendre la nostra vida quotidiana sense la realitat virtual.

Es preveu que del 2016 al 2020 les vendes de dispositius de realitat virtual augmentaran prop d’un 200%, arribant a superar els 65 milions de dipositus venuts arreu del món en només 4 anys i creant un nou mercat per més de 80.000 d’euros.

Curiosament, es preveu que la major part dels usuaris de la realitat virtual ho siguin des del seu àmbit professional. Sectors com el de la salut, l’ensenyament, l’enginyeria, la immobiliària o el militar canviaran part dels seus processos gràcies a la realitat virtual. De totes maneres, els videojocs i els nous formats immersius continguts audiovisuals encara per inventar representaran pràcticament la meitat d’aquest nou espai de comunicació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s