Les 10 apps de missatgeria que dominen el món

 

 

Les 10 aplicacions de missatgeries amb més usuaris actius mensuals en aquests moments són, de menor a major:

 

  1. Kakaotalk – 48 milions d’usuaris

És una plataforma coreana que ha sabut transformar, a la manera oriental, el que era una plataforma de missatges en tot un ecosistema que einclou videojocs, continguts digitals, comerç electrònic i canals tematitzats per a màrqueting i personatges famosos.

 

  1. Telegram – 100 milions d’usuaris

Una aplicació creada per dos germans russos, també creadors de la xarxa social VKontacte. La seva vida recorda la d’altres referents que han sortit de Rússia per diferències polítiques o senzillament socials. Actualment segons la mateixa companyia, Telegram no té res a veure li legal ni físicament amb la Federació Russa i les seves oficines són a Berlin. Actualment els seus Telegram Channels l’estan transportant a una dimensió que les aplicacions orientals ja fa temps que experimenten.

 

  1. Blackberry messenger – 100 milions d’usuaris

Parlar d’aquesta plataforma és, probablment, parlar de la primera gran eina de misstgeria instantània en format de text i imatge per a mòbil; la singularitat en el seu moment d’aquest servei garantia a RIM, l’empresa que fabricava les Blackberry, d’una massa global de fans del seu sistema i dels seus dispositius amb el famós Blackberry PIN. Ara és multiplataforma.

 

  1. LINE – 215 milions d’usuaris

Una plataforma d’origen japonès propietat d’una gran empresa coreana. És extremadament popular a Japó, Taiwan i Tailàndia. A Japó és tan popular que fins i tot té la seva sèrie de dibuixos animats. Va ser la primera aplicació d’estil oriental que es va fer relativament popular a casa nostra i ens va mostrar les possibilitats de coses tan útils com els stickers. També disposa de plataforma de jocs i de comerç electrònic.

 

  1. Viber – 249 milions d’usuaris

Empresa creada a Xipre per cinc bielorrussos i un israelià, comprada pel gegant japonès de comerç electrònic Rakuten. En principi va néixer com a la competència de Skype per a plataformes Apple i molt orientada a les trucades.

 

  1. Skype – 300 milions d’usuaris

Tot i que “fer un Skype” s’ha transformat en una expressió estàndard. Va ser creada el 2003 per un danès i un suec pensada per a comunicacions entre ordinadors. L’empresa va ser comprada primer per eBay i, el 2011 comprada per Microsoft. Una eina realment multiplaforma de text, documents, imatges i videotrucada.

 

  1. WeChat – 697 milions d’usuaris

Plataforma xinesa propietat de Tencent, un holding que inclou mitjans de comunicació, producció audiovisual i telecomunicacions. En xinès “weixin” vol dir, literalment, “micromissatge”. Pràcticament centrada en el mercat xinès permet missatges de veu, missatges en grups públics, videoconferència, videojocs i compartir fotografies i vídeos.

 

  1. QQMobile – 853 milions d’usuaris

Propietat de la mateixa companyia xinesa Tencent. És la plataforma més popular a la Xina i va ser creada el 1999. Es complementa amb altres plataformes de la mateixa companyia com la gegantina xarxa social QZone.

 

  1. Facebook Messenger – 900 milions d’usuaris

Semblava difícil quedar-se amb una marca com “Messenger”, un programa molt utilitzat en els ordinadors a partir de finals dels 90, però Facebook és capaç de moltes coses. Bàsicament parteix de la senzilla idea d’aprofitar la força del sistema de xat de Facebook per tenir una apliació pròpia. A més, des de la passada primavera, el Messenger apermet crear chatbots (aquestes entitats de conversa artificial que ens permeten parlar amb màquines amb fórmules humanes); avui ja en té més de 10.000 en funcionament .

 

  1. Whatsapp – 1000 milions d’usuaris

Quan et converteixen en una paraula estàndard és que l’èxit és rotund. “Fer un Whatsapp” és una d’aquelles frases que fa només 5 anys no ens haugués dit res i, avui, forma part de la vida més quotidiana. La van crear dos ex-Yahoo l’any 2010.

 

Aquesta llista no inclou moltes altres aplicacions que també hi podrien ser perquè tenen serveis que poden ser usats, i de fet, són utilitzats cada dia per milions d’usuaris com a eines de missatgeria com Snapchat o Instagram. Tampoc hi figuren aplicacions pensades bàsicament per a fer videotrucades com Facetime o la novetat d’aquest mes d’agost, Google DUO.

Referència: http://www.statista.com/statistics/258749/most-popular-global-mobile-messenger-apps/

 

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s